Etiketter

onsdag 17 februari 2016

Nya tag och snörapport...

Har varit lite lat med uppdateringen nu på slutet. Så här kommer en liten uppdatering på några av de sista turerna. Innan tävlingen i Björnrike hade jag varit hemma med Mio som varit sjuk och kände mig lite seg, men körde ändå. Det resulterade i en tveksam tredjeplats då det var många som körde fel, inklusive mig själv samt en rejäl förkylning med hög feber.  Efter det vart Pelle sjuk... Så jag har inte turat så mycket som jag velat. Men nu är jag på banan igen!
I Januari var det klent med snö i västfjällen. Det resulterade i många resor till fjällen runt Mjölkvattnet. Här är vi på väg mot Himmelsraften.

Mera Himmelsraften

På väg mot Bergsjöklumpen

Kyrkstensfjället sett från Stor Anahögen, där vi hittade riktigt fin snö. 

Mårdsundsrännan på Västfjället innan helgens snöfall. extremt dåligt!

Efter helgens snöande drog vi till Lill Stendalsfjället med stora skidor och hopp om fin åkning. Det uteblev. Fortfarande lite snö i centrala fjällen, och vinden hade tagit det mesta.

En av Lill Stendalsfjället förtoppar. Riktiga toppen är inne i molnen.

I går drog vi till Hundshögen då Oviksfjällen skulle fått mer snö. Jag trodde på vindpackat och tog racerskidor efter gårdagens hårda förhållanden. Fel! 

Vi hann reka nordsidan som bjuder på två fina linjer.

Sittfika!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar